Word vriend van HEROCK WORKWEAR en verdien 1 euro voor War Child!
Klik HIER


woensdag 13 juni 2012

Sponsoring en het belang van Facebook

Het hele Kili-project is zo leerrijk, insprirerend en geeft zoveel energie!

Deze week was ik in Belgiƫ. Ik mocht in Hamme bij Herock Workwear kleding kiezen om de Kili te beklimmen.
Waarom doen ze dat? Omdat ze willen laten zien dat een bedrijf dat in high-tech bedrijfskleding doet, en motorsport en stoere mannenbladen sponsort, ook een warme en zachte kant heeft. Omdat ze volop groeien in Nederland en zich willen profileren. En omdat ze mij willen steunen.
Maar wat moet ik bij een workwear merk? Dat vroeg ik me ook af, toen ik me aanmeldde bij Herock en er door de Sales & Marketing Manager Laurent Van Laere hartelijk werd ontvangen in een schitterende showroom.
Het blijkt dat Herock Workwear onderdeel is van een grotere groep, VLI International. In die groep zit ook Parks, een merk van high-tech outdoor sports- en leisurewear, dat destijds tot de pioniers van de afritsbroeken behoorde. Ze hebben die  vele jaren ervaring gebruikt bij de ontwikkeling van het nieuwe merk Herock, omdat in hun visie werken is zoals sporten: het gaat over stevigheid, draagcomfort en beweging, over warmte bijhouden bij kou en warmte afvoeren bij zweten... Zo had ik dat nooit bekeken. Ik leer elke dag bij!

Samen met Laurent koos ik een hele Parks outfit. Drie wandelbroeken, een shirt, een dunnefleece, een dikke dubbelgevoerde fleece, een jasje met afritsbare mouwen, een softshell jas, een high tech winddichte jas, een commando muts, handschoenen, een neck gaiter en sokken... Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel!

Ik vroeg Laurent tenslotte of hij me ook kon helpen met wat spullen die ik kon verkopen om sponsorgeld bij elkaar te halen. ‘En of’, zei hij. We gingen rond tafel zitten en spontaan gingen we brainstormen en maakten we een plan.
Het plan is eenvoudig: Herock Workwear wil het aantal Vrienden op Facebook laten groeien. Ze schenken me per 5 nieuwe 'Likes' een high-tech work-sweater met een winkelwaarde van 30 euro. Zo eentje om aan te trekken als je flink gaat klussen. Die wil ik gaan verkopen voor 17,50 euro of zelfs voor 15 euro als je je aanmeldt als 'vriend' van Herock. De opbrengst van die verkoop gaat volledig naar War Child. Dat betekent dat elke ‘like’ dus 3 euro waard kan zijn. Mag ik jullie allemaal vragen om vriend te worden van Herock?
Volgende week begin ik met de verkoop van de work-sweaters. Mocht je ook interesse hebben, dan kan je me via de link rechtsboven in dit blog e-mailen.
Wat heb ik weer veel geleerd. Over kledij, over sponsoring en over het belang dat bedrijven hechten aan Facebook. Het wordt nog hard werken: 'likes' verzamelen en gratis sweaters verdienen en die vervolgens verkopen, maar ik ga ervoor! En ik hoop dat ik andere bedrijven en mijn collega-klimmers kan inspireren om nog meer van dit soort initiatieven te ontwikkelen.
Op het einde van mijn bezoek gaf ik Laurent nog een stevige knuffel om hem te bedanken en hij zei me: maak wat reclame voor me, wil je. Dat heb ik gedaan toch?
En nu: graag vriend worden van de Herock Facebookpagina (op 'Vind ik leuk' klikken)!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten