Deze week was ik
in Belgiƫ. Ik mocht in Hamme bij Herock Workwear kleding kiezen om de Kili te
beklimmen.
Waarom doen ze
dat? Omdat ze willen laten zien dat een bedrijf dat in high-tech bedrijfskleding
doet, en motorsport en stoere mannenbladen sponsort, ook een warme en zachte
kant heeft. Omdat ze volop groeien in Nederland en zich willen profileren. En
omdat ze mij willen steunen.
Maar wat moet ik
bij een workwear merk? Dat vroeg ik me ook af, toen ik me aanmeldde bij Herock
en er door de Sales & Marketing Manager Laurent Van Laere hartelijk werd ontvangen
in een schitterende showroom.
Het blijkt dat
Herock Workwear onderdeel is van een grotere groep, VLI International. In die
groep zit ook Parks, een merk van high-tech outdoor sports- en leisurewear, dat
destijds tot de pioniers van de afritsbroeken behoorde. Ze hebben die vele jaren ervaring gebruikt bij de
ontwikkeling van het nieuwe merk Herock, omdat in hun visie werken is zoals
sporten: het gaat over stevigheid, draagcomfort en beweging, over warmte
bijhouden bij kou en warmte afvoeren bij zweten... Zo had ik dat nooit bekeken.
Ik leer elke dag bij!
Samen met Laurent koos ik een hele Parks outfit. Drie wandelbroeken, een shirt, een dunnefleece, een dikke dubbelgevoerde fleece, een jasje met afritsbare mouwen, een softshell jas, een high tech winddichte jas, een commando muts, handschoenen, een neck gaiter en sokken... Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel!
Samen met Laurent koos ik een hele Parks outfit. Drie wandelbroeken, een shirt, een dunnefleece, een dikke dubbelgevoerde fleece, een jasje met afritsbare mouwen, een softshell jas, een high tech winddichte jas, een commando muts, handschoenen, een neck gaiter en sokken... Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel!
Ik vroeg Laurent tenslotte of hij me ook kon helpen met wat spullen die ik kon verkopen om sponsorgeld bij elkaar te halen. ‘En of’, zei hij. We gingen rond tafel zitten en spontaan gingen we brainstormen en maakten we een plan.
Het plan is
eenvoudig: Herock Workwear wil het aantal Vrienden op Facebook laten
groeien. Ze schenken me per 5 nieuwe 'Likes' een high-tech work-sweater met een
winkelwaarde van 30 euro. Zo eentje om aan te trekken als je flink gaat
klussen. Die wil ik gaan verkopen voor 17,50 euro of zelfs voor 15 euro als je
je aanmeldt als 'vriend' van Herock. De opbrengst van die verkoop gaat volledig
naar War Child. Dat betekent dat elke ‘like’ dus 3 euro waard kan zijn. Mag ik
jullie allemaal vragen om vriend te worden van Herock?
Volgende week begin
ik met de verkoop van de work-sweaters. Mocht je ook interesse hebben, dan kan
je me via de link rechtsboven in dit blog e-mailen.
Wat heb ik weer
veel geleerd. Over kledij, over sponsoring en over het belang dat bedrijven
hechten aan Facebook. Het wordt nog
hard werken: 'likes' verzamelen en gratis sweaters verdienen en die vervolgens
verkopen, maar ik ga ervoor! En ik hoop dat ik andere bedrijven en mijn
collega-klimmers kan inspireren om nog meer van dit soort initiatieven te
ontwikkelen.
Op het einde van
mijn bezoek gaf ik Laurent nog een stevige knuffel om hem te bedanken en hij
zei me: maak wat reclame voor me, wil je. Dat heb ik gedaan toch?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten