Word vriend van HEROCK WORKWEAR en verdien 1 euro voor War Child!
Klik HIER


zondag 2 september 2012

Bagage


Nog maar vier nachtjes slapen... Het is nu DEZE week! Wow, we zijn al zoooo lang aan het aftellen en nu is het bijna zover. Alle spulletjes zijn aangeschaft – zaterdag nog gauw even een goede zonnebril gescoord – dus nu is het alleen een kwestie van pakken. Volgens de vliegtickets van KLM mogen we twee stuks bagage mee van 23 kg, maar dat is geloof ik toch niet helemaal de bedoeling. Zo’n vijftien kilo maximaal heb ik begrepen en dat is ook wel logisch, het wordt anders wel erg pittig voor de dragers.

Ja, DRAGERS. Ook daar heb ik nooit zo bij stilgestaan. Je gaat met z’n allen de berg op, er zijn gidsen bij, maar ook koks en dragers. Toen het ons werd meegedeeld hoe groot onze totale begeleidingsgroep wordt, moest ik wel even slikken. Jeeeee! Zo’n 18 gidsen, 4 koks en 106 dragers. HONDERD-EN-ZES! 

Alles wat de berg wordt opgesjouwd, wordt ook weer netjes naar beneden gebracht. Géén afval daar. Alles wat je nodig hebt, moet naar boven worden gedragen. Onze bagage, uiteraard ook hun bagage, maar ook alle kookspullen, etenswaren, wc-papier...

Geen wonder dat ons bagagegewicht beperkt is tot vijftien kilo! Ik ga me er ook strikt aan houden!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten