Word vriend van HEROCK WORKWEAR en verdien 1 euro voor War Child!
Klik HIER


dinsdag 4 september 2012

Lijstjes...


Als je alles gekocht hebt – of je dénkt dat dat zo is tenminste – dan is de volgende stap natuurlijk om alles ook netjes in te pakken. Nu ben ik wel een “gestructureerd” type, maar ik vind dit toch lastig. Ik wil zo ‘handig’ mogelijk inpakken; dingen die ik niet snel nodig heb onderin, de rest wat meer binnen handbereik. Maar ik heb niet zoveel ervaring met het beklimmen van bergen. Helaas...


Alles moet wat mij betreft bovenop en dat is een beetje lastig :-). En dan heb ik het nog niet over de rugzak. Die neem ik mee als handbagage, maar daar kan ik natuurlijk nog niet alles in doen wat ik straks als ‘day-pack’ bij me wil hebben. Om de eenvoudige reden dat dat ook niet mág. Mijn wandelstokken moeten toch echt in de duffeltas, in de handbagage worden ze anders als wapen beschouwd! Goeie tip van Bouke trouwens: prik ze in een tennisbal, dan krijg je tenminste geen gaten in je tas.

Enige oplossing om me wat meer gemoedsrust te geven: lijstjes. Ik maak een lijstje van alle dingen die ik nog op het laatste moment moet inpakken, van alle dingen die ik nog moet doén en voor het gemak dan ook maar een lijstje van de dingen die ik de eerste avond in Tanzania moet doen. Want na de vlucht en de transfer wil ik zo snel mogelijk naar bed denk ik. Niet meer hoeven nadenken. Dan werk ik netjes mijn lijstje af van wat IN de rugzak moet en wat ERUIT mag en dan kan ik heerlijk gaan slapen. Denk ik.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten