Word vriend van HEROCK WORKWEAR en verdien 1 euro voor War Child!
Klik HIER


dinsdag 3 juli 2012

Mtoto en Syrië


Lieve Witte,

Ik heb deze nacht liggen woelen en draaien. Ik werd in mijn slaap lastig gevallen door nare dromen die me van overal ter wereld lijken aan te waaien met de wind hier in de vlakte.
Ik luisterde gisteren naar de radio bij Marie en de andere mensen uit het Noorden. Radio is muziek en muziek laat me dansen en maakt me blij.

Maar radio betekent ook nieuwsberichten en nieuwsberichten gaan dikwijls over oorlog en oorlog maakt me bang en triest.

Gisteren hoorde ik over Syrië en hoe kinderen daar gevangen worden gezet samen met volwassenen en worden gefolterd. Mijn maag draaide zich om en ik werd helemaal misselijk.
Ik kan niet begrijpen dat volwassenen dit doen. Ik kan niet begrijpen dat de wereld niet ingrijpt. Ik kan niet begrijpen dat we dit niet stoppen.


Ik was zo ziek vannacht. Zo bang. Zo woest. Het stormde binnen in mij.
Zal er dan altijd oorlog zijn, ergens in de wereld? Zullen er dan altijd kinderen zijn zoals ik die daar het slachtoffer van worden? Heeft niet elk kind het recht op een jeugd in vrede?

Ik ben moe nu, Witte. Ik hoop oprecht dat jij en al je vrienden daar in het Noorden veel geld verzamelen voor ons. Om mij en ons te helpen. Ik dank je zo!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten