Word vriend van HEROCK WORKWEAR en verdien 1 euro voor War Child!
Klik HIER


vrijdag 29 juni 2012

Mijn voet is een uitdaging


Na vele wandelingen op de wandelschoenen die ik al jaren bezit, heb ik toch moeten besluiten dat ik nieuwe schoenen nodig heb. De mijne zijn gewoon te klein. Precies mijn schoenmaat en dus te klein. Werd mij verteld. Weer wat geleerd ...

Ik heb het eerst nog geprobeerd op schoenen van een vriendin, maar dat was geen succes. B/C schoenen waren het. Nooit geweten dat je schoenen A tot en met D had!
Volgens de paklijst van de Kili Explorer heb ik A/B of B schoenen nodig, dus op naar een speciaalzaak om ze te scoren.

Waar gaan je dan heen? Op zoek naar een speciaalzaak, want ik wilde toch vooral goed advies. Ik ging naar een grote zaak in Amersfoort. Wat een klantvriendelijkheid! Ik werd geholpen door Daniel en die gaf veel informatie, bleef rustig en vooral: zeer geduldig.


Ik moest schoenen en sokken uittrekken en er werd indringend naar mijn voeten gekeken.

"Uw voet is een uitdaging" was de uitspraak.
Vooral de combinatie smalle voet en hoge wreef inclusief vrij geprononceerde enkelbotjes schijnt bijzonder te zijn. Zeker om er de juiste bergschoen omheen te draperen :-)

Ik heb er twee uur doorgebracht alvorens ik de juiste schoenen te pakken had, maar ze zitten dan ook als gegoten! Prachtige Hanwag B schoenen, zelfs in een mooie auberginekleur.


Tot slot kreeg ik ook nog het advies om ook vooral een rugzak 'te passen'. Een rugzak passen? En verdikkeme, ik heb er al eentje aangeschaft! Ik 'paste' hetzelfde model en gelukkig... het is de goeie. Schouderbanden moeten mooi met je schouders 'meelopen', rugzak mag niet te laag en niet te hoog hangen, het gewicht hoort op je heup te rusten. Alwéér wat bijgeleerd.


Zo heb ik weer een boel extra dingen waar ik tegenwoordig over kan meepraten.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten